lørdag 8. oktober 2016

Pick your battles

Lenge siden sist, men har helt ærlig ikke hatt spesielt mye på hjertet. Går nå 3.året på barnevernspedagog, og har forhåpentligvis en bachelor og en jobb i juni. Dette semesteret er jeg utplassert i praksis hos barneverntjenesten i Orkanger, og får se hvordan jobben fungerer i praksis. Jeg har vært der i 6 uker, og synes tida går alt for fort! Jeg stortrives!!! Jeg får være med på veldig mye forskjellig, jeg får ansvar og blir inkludert i arbeidsmiljøet, og har fått en fantastisk flink veileder!! 

Jeg ble fortalt denne uken at vi noen ganger som barnevernstjeneste må svelge unna en del kameler for å kunne beholde freden, noe jeg selv også har merket. Det har vært flere møter og situasjoner der jeg virkelig har villet si hva jeg mener, men samtidig har skjønt at jeg må la det være. Har fått litt drøfting i etterkant da, så får ut min mening uansett, bare ikke til de det gjelder, noe som jeg tror er like greit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar