onsdag 22. februar 2017

Videre...

jeg har den siste tiden tenkt en del på hvordan livet ser ut fra høsten av. Hvor er jeg da? Hva gjør jeg? For snart 5 år siden kom jeg flyttende til Trondheim, klar for noe som skulle bli en fantastisk tid som fotostudent. I stedet for å gå ut i jobb etter studiet, gikk jeg videre og valgte barnevern. Jeg har ikke angret på noen av valgene, men studiene har gitt meg vidt forskjellige erfaringer. På fotostudiet var jeg langt mer innadvent og fokuserte på å lære faget. Da jeg begynte å studere barnevernspedagog, klarte jeg etter hvert å slippe meg langt mer løs. Jeg har gått over grenser jeg ikke trodde jeg skulle få til, jeg har blitt langt mer sosial enn jeg har vært på lenge.

Nå da studiet går mot slutten, og det bare er bachelor og muntlig eksamen igjen, tar jeg meg selv i å være redd for hva som kommer til å skje videre. På mange måter er jeg klar for å bevege meg ut i jobb. På andre sider har jeg fantastiske mennesker her oppe! Nei, jeg har ikke et kjæresteforhold som binder meg til Trondheim, men jeg har noen spesifikke venner som disse årene har vist meg hvor fantastisk flotte de er! Vi har hatt masse moro de siste årene. Vi har vært tilstede for hverandre gjennom både positive og negative perioder! Uten at jeg nevner navn, vet disse menneskene hvem de er. Jeg føler meg virkelig ikke klar til å måtte reise fra dem. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar